Saturday 24 August 2013

Beauty Of Life.


Hi, Assalamualaikum. :p

Hi, macam mana harini? Tough day? great day you have been through? wordless day? Anyway 
tahniah sebab berjaya lalui hari-hari korang dengan senyum yang ceria, tangisan dan pentingnya Allah sentiasa di-ingati di hati selalu. Alhamdullilah, tengok entry aku harini macam isi dia islamik kan? haha, apa salahnya? Sekali-sekala. Bila nak cerita pasal "Life" kita memang tak habis rasanya semua berpengalaman kan? lain-lain cerita dan versi tapi kita kena bersyukur sesusah mana kita, segembira mana kita itu semua sementara. Okay Can I make a confession to your guys? Dulu aku tidak serapat dengan mereka, dulu aku tak seperamah sekarang, dulu aku buat endah tak endah, tahu nak seronok je, tapi bila dah meningkat dewasa kita berubah.Ye, itu normal bagi kita semua. :p


Masuk kelas 4Akaun aku rasa banyak benda aku ubah, dari segi cara pilih kawan, Yes Bro//Sis kawan tu mainkan peranan yang penting tau, Kau kawan dengan pandai kau pun terikut menjadi macam diorang. Okay dah stop, aku tak nak semakkan otak korang. Aku rasa apa yang boleh aku rumuskan ialah kalau kita tak kenal seseorang tu, dan bila kita dengar sesuatu yang buruk pasal dia harap jangan percaya. Antara benar tak benar je semua tuh, nak tanya tuan badan Sebab yang korang dengar tu remix version. Sangat setan kan?!!


Aku pernah alami benda ni, dan kau rasa macam nak maki bila tahu benda ni jadi kat kau, syukur aku ni pemaaf. Hahah, ewahhh. Aniss make a confession this evening time pergi open house rumah dia pasal cerita yg dia pernah dengar pasal aku, Well no wonder lah, tapi aku tak terkejut pun sebab someone dah pernah kasitau aku benda yang sama. Senyum. Itu yang aku mampu bila diorang balas apa yang aku senyum denga  ayat " Aku rasa semua cerita pasal kau menipu, and banyak tak betul, Kau manada macam tuh. Kau ni peramah tapi orang salah tafsir. And yeah, Haters." Gi jahanam sama itu nokharom. Pedulikan mereka.... Mereka takda life. :p


So, agak bangga ahh dengar dorang cakap macam tuh, apa pun bersyukur. " Dengan nama tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang. Aku bersyukur kerana kau telah mengurniakan aku sahabat yang baik, yang sentiasa mengingati ku tentang kebenaran, memberitahuku tentang kebaikan dan sentiasa berada di samping ku dalam susah dan senang ku. Amin. " aku tak pernah miss doa ni bila selesai sembahyang bila dah 16 ni. Haih, deep meaning ni weh. :p Okay hadapi "Life" dengan penuh tabah. Dan Have a blast. Salam sayang. XOXO :D. ily guys. :*




1 comment:

  1. Jangan sedih bila Allah tak bagi apa yang kita minta, kadang kadang Allah tak bagi sebab Allah tahu kita tak layak dengan apa yang kita minta, tapi bukan Allah tak bagi terus, Allah ganti dengan yang sesuai, kadang kadang Allah tak bagi sebab Allah teringin (rindu) nak dengar kita duk merayu kat dia, kadang kadang Allah tak bagi sebab Allah takut kita lupa diri,tapi teruslah minta sebab kita Hamba-Nya"

    [lArif Billah Tuan Guru Syeikh Haji Tayyib al Makki]

    sedeh plak aq bace cerite ni..gud girl...

    ReplyDelete