Thursday 16 April 2015

Legally 18

Hello, Assalamualaikum.

Malas nak gambar lain. #ig


Bless me for this 18 birthday for the year of 2K15, 


Cabaran lepas ni akan lebih power macam gandingan (Zoro dan Mihawk) character one piece favourite aku. Jadi aku kena asah otak mulai sekarang walaupun obviously aku tengah tunggu result UPU bagi kemasukan aku ke pusat IPTA, pengalaman kerja dekat politeknik shah alam sebagai sales girl  dalam kedai photocopy tu boleh di conclusion kan kepada banyak aspek, pertama kerenah manusia, akhir sekali jenis manusia. Pertama bila aku dah masuk IPTA di jauhkan dari segala sikap malas nauzubillah yang ada pernah aku jumpa kat sana, elakkan berlagak pandai sebaliknya ringan-ringan mulut lah bertanya. Jangan buat kerja last minute, sebab kerja last minute memang hare teruk and kau boleh stress, Lastly tolong lah farah jadi manusia yang tepati masa dan sentiasa berterima kasih kepada orang, Sebab hanya dengan terima kasih ia amat memberi bermakna kepada orang yang menolong, sebagai orang timur bukan ke kita memang berbudi bahasa ? Aku sendiri faham apa yang aku pernah lalui dengan hanya seseorang berterima kasih kepada aku. Bunyi mudah tapi kau nak sebut payah ? " be simple , be yorself and rock yourself " Doa aku agar impian kedua ibu bapa aku untuk lihat anak dia berjaya sekali lagi tercapai. Jadi dalam setiap tindakan samada aku rasa nak berputus asa or mengalah sebab stress and so on di tarik balik, tatkala terkenang kan misi dan visi iaitu untuk menajadi anak yang mampu menghadiahkan sesuatu kemewahan (segulung mungkin lebih dari gulungan ijazah) kepada orang tua nya. For always i will remember what Ayah had told me to be a good daughter and make her parents proud. Kepada yang baca blog ni tahniah sebab kau memang RARE, ringankan lah mulut doakan saya berjaya. Farewell di entry akan datang. Assalamualaikum,  tak jawab dosa. :)






Most "impossible" goals can be met simply by breaking them down into bite size chunks, writing them down, believing them, and then going full speed ahead as if they were routine.
Don Lancaster



2 comments:

  1. thank you yanggg, kau jelah yang rajin comment. takpe aku suka hahahaha. kau pun sedih nak separate dah ngan korang muahhh :)

    ReplyDelete