Saturday 20 July 2013

Akaunators. #1

Hi, Assalamualaikum. 

Hai Dear readers, kalau korang tengah baca blog aku ni, maknanya korang memang very up to date. Muahaha, Ayat aku betul tak? hmm... kesah? (see the title) Okay baru-baru ni kelas kitorang digemparkan dengan satu news yang amat mengejutkan. Haha, okay before I speak, you listen kay?? well~ kitorang sayang sangat kat cikgu Addmath kitorang, Yes. Pn.Noreshah. Dia memang guru yang berdedikasi, anggap dia macam mama kitorang bacause kitorang bukan je belajar Addmath dengan dia, any problem yang tak berkaitan pasal addmath pun kitorang bantai gosip sekaki, so bila dia ada cakap pasal something ni, kitorang memang totally shocked-to-the-max. Yes, Jumaat yang lepas kitorang cuma habiskan masa addmath buat past year question, time tuh cikgu memang happy sangat pasal apa-apa yang dia tanya kitorang, right away kitorang tahu and dia akan cakap "Macam nilah budak yang belajar" yes maksud aku puji kitorang, termasuklah aku jugak time tuh. Ehh? perlu ke aku kasi tahu,

So sambung cerita, before dia keluar kelas dia sempat nasihat kat kitorang pasal " cara jadi budak yang berjaya, pastu adalah dia selitkan cerita pasal abang Isa and kak syafiqah" aku pun and semua khusyuk je dengar, well our mama kan?? haha but before she leaves our class, She told us that never talk back about your teachers, tak kiralah tanpa kita sedar atau pun tak, time tuh aku rasa satu kelas dah ingat moment time Hari jejak jaya bukan?!!! haha lawak bhaii, serious doh, parent comment semuanya kan.. Cikgu esah ada jugak kena cakap macam dengar parents comment dia ajar based on anak dorang punya kefahaman, well itu tolak tepi, but dia cerita pasal kitorang kena tukar cikgu addmath disebabkan sorang cikgu ni dia dah tak boleh nak ajar satu kelas ni,

Well. Agak-agaknya siapa? aku tinggal kan satu persoalan kat situ, form 4 je kot yang faham pasal ni, masa tuh  kitorang dah what?!!! Are you saying that, hello serious cikgu? well time tu memang terkejut sangat pasal cikgu tak gelak and reaksi muka dia memang serious time tuh kitorang memang weh siapa pulak kutuk atau cakap cikgu bukan-bukan ni kan?? sampai kelas kitotang jadi mangsa keadaan? yang aku ingat cikgu esah sempat cakap apa yang cikgu lagi sorang cakap kat cikgu about parents pelajar tuh cakap pasal cikgu "kenapa saya boleh ajar anak saya, sampai anak saya faham?!! and sedangkan cikgu ajar anak saya, anak saya tak faham" woi sentap weh. Tak berlapik meja kot ayat dia. memang menusuk kalbu...kitorang time tuh dah masing-masing pandang satu sama lain.. dalam otak tuh, dah siap proses nama orang yang kitorang suspect... (To Be Continue)

3 comments:

  1. Woii.. klw ak bdk yg x tau pape.., ak skit hati kot bce post ni... ahhaha.. bleh plak to be continue? waduhhhhh.. tgh syok2 tetiba hbis mcm tu je.. -,-

    ReplyDelete
  2. parent sape tuh???x sopan lgsung

    ReplyDelete