Saturday 6 July 2013

Sports Day.

START


Hi, Assalamualaikum.
Tak lengkap lah entry aku without this word. Haha, okay see the title, first tengok pun otak kita dah terbayang macam mana hari sukan nanti, ada acara larian, tarik tali, penyampaian hadiah but yang paling dinantikan ialah perbarisan bagi setiap rumah sukan. Macam kat sekolah aku rumah sukan macam biasa lah kan Biru(redang), Merah(Langkawi), Kuning(Tioman),Hijau(pangkor). Biasalah kan nama kitorang pulau gitu, haha. But tahun ni aku macam terlibat tau dalam melatih budak perbarisan ni kawad as me aku budak Redang. Senior ah kiranya tapi punyalah aku pelik sebab kitorang tak berapa nak busy handle diorang. yang paling menghairankan kitorang takda pun buat costum, reka tarian and no music. Wth, okay sampai satu tahap aku terpaksa tanya kat Jaja and dia cakap nanti time hari sukan budak perbarisan rumah sukan ni just kawad, jalan lah kan and then diorang akan lambai. means that takdalah tarian yang gila-gila and bunyi music so takda sesak kat bahagian khemah orang tengok each sport house buat persembahan diaorang. Gila bosan ahh, so semata-mata kami datang nak tgk orang lari je???


macam nak terjatuh je...

Redang Power.

Hey, bukan ke tuh baju pengakap?

 Weh, sukan sekolah tu untuk kami tau, pelajar sekolah bukannya hari cikgu-cikgu or apa-apa jelah yang korang rasa . rasa macam tak fair gila and for the senior especially budak Form5, this year is going to be their last year, why not we try  to do something that's going to make them remember the most. But, sebaliknya. Aku dah banyak view dekat twitter lah the most dari last batch yang tweet macam cakap "gila bosan kalau takda perbarisan macam tarian tuh semua" "sports day for student lah" and etc. So what you think? happening ke? tak pun weh. So aku harap tahun aku nanti taklah macam ni, sebab aku dengar tahun depan kita orang akan rombak rumah sukan, there will be another colours for our sports house. kelabu katanya, sebab tak sama ahli rumah sukan dalam setiap rumah sukan. So bila kitaorang dah rombak nampak ahh mcm adil sikit kan? sama banyak? right?!!!!! so fikir-fikir kan lah. Samada aku cakap ni betul ke tidak ke aku just mumble macam orang bodoh and takda sesiapa pun yang berfikiran macam aku. "Sports day for student, not for the teachers" Majulah sukan untuk SKUSES. Lol, aku serious ni, buat Tagline mcam tu. 
P/S: esok harap dia lari dapat no.1 Amin.   Okay bye, XOXO :D 


benda ni takda, takda costum pun

This!!!! 


Miss last year, sports day

aku ambik kat google.. 

lawa betei. 

Woah, 

THE END








1 comment:

  1. Perbarisan jalan 2 je???hahhh!! mANE BOLE DOH...aCARA TU PALING DITUNGGU KOT...gile largh

    ReplyDelete